Latest News

Tuesday 14 July 2015

MB dan Isteri Iftar Potluck bersama rakyat Kedah


Petang semalam, Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Haji Mukhriz Tun Dr Mahathir bersama Isteri beliau berbuka puasa secara (pot luck) santai bersama rakyat di Dataran Balai Besar berhadapan dengan Masjid Zahir Alor Setar. 

Beliau dan isteri tiba tepat jam 6.30 petang dan terus melawat gerai-gerai cenderamata yang dibuka khas petang semalam, gerai-gerai yang menjual produk buatan sendiri seperti baju, minuman dan lain-lain. 

Turut hadir bersama adalah Exco-exco Kerajaan Negeri Kedah seperti YB Dato Suraya Yaacob, YB Dato Rawi dan YB Aminuddin. Lebih 50 tikar disediakan untuk rakyat bersantai bersama Menteri Besar dan Isteri dengan mereka membawa juadah sendiri yang dimasak dari rumah ataupun dibeli di bazar. 

Lebih 100 orang rakyat yang hadir tidak melepaskan peluang bergambar dan bermesra dengan Dato' Seri Mukhriz dan Tok Puan Norzieta dengan pemandangan yang cukup indah Masjid Zahir.

Selesai berbuka Dato Seri Mukhriz mengimamkan solat maghrib di Masjid Zahir bersama anak-anak muda dan mereka yang hadir. 





Pelancong asing juga mengambil kesempatan pengalaman berbuka bersama Menteri Besar dan rakyat Kedah. 


  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: MB dan Isteri Iftar Potluck bersama rakyat Kedah Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top