Latest News

Tuesday 12 July 2016

Kian Parah : Lagi 100 Cawangan Umno Umum Keluar Parti



Seramai 600 anggota Umno daripada 100 cawangan di bahagian Batu Sapi dilapor mengumumkan keluar parti serta-merta kerana tidak puas hati dengan layanan terhadap bekas naib presidennya Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Pengumuman itu dibuat naib ketua Umno bahagian itu Pangiran Roslan Pangiran Nasrun dalam sidang media di Sandakan semalam, lapor Berita Harian.
Pangiran Roslan berkata, keputusan dibuat selepas mengambil kira tindakan Majlis Tertinggi (MT) Umno menggantung jawatan Shafie sebelum ini tanpa dipanggil membela diri.

Katanya, ia menyebabkan mereka hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Umno dan presidennya Datuk Seri Najib Razak.

"Kami ambil keputusan ini kerana tidak setuju dengan tindakan MT Umno dan berikrar akan menyokong serta berjuang dengan Shafie," beliau dipetik sebagai berkata.

Shafie antara pemimpin lantang Umno yang terselamat daripada dipecat, seperti bekas timbalan presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini.

Beliau bagaimanapun kemudian mengambil keputusan meletakkan jawatan daripada Umno.

Sementara itu, ditanya sama ada perjuangan itu bersifat “Sabah untuk Sabah” atau menyeluruh, Pangiran Roslan berkata, ia berlandaskan “Sabah untuk Sabah”.

"Penggantungan Shafie seolah-olah penghinaan terhadap pemimpin Umno peringkat Sabah terutama penyokong Shafie," katanya seperti dilaporkan harian itu.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

2 comments:

  1. berapa Kali mau ulang ulang daaaaaa....... seratus cawangan ..... 6 orang satu cawangan....... yang lain dalam cawangan yg kekal tak mungkin dua tiga org he kutttt..... adehhhhh..... agak2 ler

    ReplyDelete
  2. Sokong..umno di smjg xde teloq..duduk dan tengok ja..umno sabah best ( tp x semua le..ada yg angguk je + kaki bodek)..

    ReplyDelete

Item Reviewed: Kian Parah : Lagi 100 Cawangan Umno Umum Keluar Parti Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top