Latest News

Thursday 31 December 2015

Cungkil Bakat Pemain Bolasepak Dari Sekolah Rendah - Ds Mukhriz


Kedah meneruskan misi mengcungkil bakat-bakat muda dari sekolah rendah lagi. Pelbagai program diaturkan bagi melahirkan pemain-pemain berbakat untuk pembangunan bolasepak Kedah dan boleh mewakili skuad Kedah dimasa hadapan.

Pagi tadi telah diadakan Pertandingan bolasepak 7 sebelah bawah 10 dan 12 tahun terbuka Piala YAB Menteri Besar Kedah 2015 di pandang bolasepak Batu 17 Tunjang, Jitra .

Pertandingan ini disertai 40 pasukan, 20 pasukan bawah 10 dan 20 pasukan bawah 12 tahun .



Pertandingan kali ini dihadiri bukan sahaja dari kedah malah negeri-negeri terdekat seperti Perlis , Pulau Pinang dan Perak.

Johan bagi pertandingan ini bakal menerima RM 800 ringgit dan Menteri Besar Kedah berbesar hati menambah jumlah menjadi RM1000.

Dalam ucapan perasmian, Menteri Besar Kedah yang juga Presiden Persatuan Bolasepak Kedah Dato Seri Haji Mukhriz Tun Dr Mahathir berkata program peserti ini dapat mencari bakat-bakat muda Kedah sealawal sekolah rendah dan bakal mewarisi pasukan utama negeri suatu hari nanti.

Beliau juga kagum dengan sambutan luar biasa daripada pasukan-pasukan bawah 10 & 12 tahun di setiap daerah malah mendapat sambutan dari beberapa negeri jiran.

Pertadingan ini juga dihadiri oleh beberapa orang pemain utama Kedah dan barisan pengurusan KFA. 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Cungkil Bakat Pemain Bolasepak Dari Sekolah Rendah - Ds Mukhriz Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top