Latest News

Saturday 9 January 2016

DS Mukhriz Teleconversation With Perth Glory FC CEO (video)





DIARI PEMAIN MUDA KEDAH DI PERTH.
Day 2/#4

Perbualan melalui telefon antara Presiden KFA, YAB Dato' Seri Mukhriz Tun Mahathir dengan CEO Perth Glory FC, Peter Filopoulos petang tadi.

Antara intipati perbualan mereka:

1. YAB Presiden KFA berterima kasih kepada Perth Glory FC dengan kerjasama program pembangunan bolasepak KFA dengan memberi kepercayaan penuh dalam melatih anak muda Kedah.

2. Beliau turut berbangga dengan kejayaan skuad utama hijaukuning, dimana hasil perkembangan pemain muda yang pernah dilatih Perth Glory FC, Abdul Halim Saari yang berubah gaya permainannya dan berjaya disenaraikan bersama skuad utama.

3. Beliau turut berharap program ini dapat diteruskan di masa hadapan.

4. Peter Filopoulos mengucapkan tahniah di atas skuad hijaukuning dan bersedia untuk terus mengembangkan kerjasama bersama KFA.

5. Antara cadangan beliau adalah skuad utama Perth Glory FC akan mengadakan jelajah pra-musim 2 minggu di Malaysia penghujung Julai ini dan membuka peluang komersial buat KFA.





6. Menurut Peter, beliau mencadangkan perlawanan pembukaan A-League dibawa ke Stadium Darul Aman, Alor Setar, Kedah, antara Perth Glory FC vs. Wellington FC dan disiarkan secara langsung ke Australia dan YAB Dato' Seri Mukhriz Tun Mahathir terbuka dengan cadangan tersebut dan akan membantu Perth Glory FC sebagai tuan rumah jika dilaksanakan.

7. Peter juga menerima jemputan En. Anas untuk hadir ke Alor Setar bulan depan menyaksikan perlawanan pertama skuad hijaukuning dan gembira serta teruja untuk bertemu YAB Dato' Seri Mukhriz Tun Mahathir.

8. Turut menjadi gurauan YAB Dato' Seri adalah untuk meminjam staf PGFC ke Kedah. Peter membalas dengan nada gurauan, diharapkan pemain muda Kedah dan pengurusan KFA yang hadir ke perlawanan Perth GLory FC esok di Stadium Nib, Perth akan memberi tuah buat mereka.

DIARI PEMAIN MUDA KEDAH DI PERTH.Day 2/#4Perbualan melalui telefon antara Presiden KFA, YAB Dato' Seri Mukhriz Tun...
Posted by Kedah FA - Persatuan Bolasepak Kedah - on Friday, 8 January 2016

Info : Media KFA  
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: DS Mukhriz Teleconversation With Perth Glory FC CEO (video) Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top