Latest News

Monday 28 March 2016

Ambil Pengajaran Tentang Isu 1MDB - Nazir Razak


Pengerusi Kumpulan CIMB, Datuk Seri Nazir Abdul Razak berkata perlunya diambil pengajaran dan tindakan bagi memastikan skandal seperti yang melibatkan 1MDB tidak berlaku lagi.

"Masa depan ialah tentang memastikan bahawa 1MDB - tidak berlaku lagi.

"Dalam usaha untuk memastikan 1MDB - tidak berlaku lagi, kita perlu melihat masa lalu dan memahami apa yang berlaku supaya kita belajar daripadanya.

"Supaya mereka yang bertanggungjawab untuk itu, dipertanggungjawabkan untuk itu dan tiada siapa melakukannya lagi," katanya semasa StarLIVE Power Talk Business Series di Menara Star hari ini.

Bagaimanapun, Nazir yang juga adik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, berkata proses ini masih berjalan dan belum lagi selesai.

1MDB adalah idea Najib dan beliau juga bertindak sebagai pengerusi lembaga penasihat syarikat dana milik negara itu.

Nazir menegaskan perlu mengambil pengajaran daripadanya bagi memastikan tidak akan ada bahaya moral di mana orang boleh mengulangi apa yang berlaku di 1MDB dan merasakan mereka boleh terlepas.

"Dari segi magnitud kasalahan, apa yang salah, siapa yang buat salah - itu menjadi tugas ketua audit negara, Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara dan lain-lain dan ia masih berjalan.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Ambil Pengajaran Tentang Isu 1MDB - Nazir Razak Rating: 5 Reviewed By: McTheory
Scroll to Top