Latest News

Monday 13 March 2017

Nasib Seorang Veteran Umno dibela oleh Team Sukarelawan PPBM Jerlun


Beginilah nasib seorang veteran Umno, Siti Bedah Bt Saad, lebih dikenali sebagai Long Bedah dikalangan orang kampung. Long Bedah ni sudah 8 tahun tak boleh berjalan. Kali terakhir Long mendapat bantuan kerusi roda, ketika itu disumbangkan oleh Dato Seri Hj Mukhriz Mahathir pada 8 tahun lepas.

Kerusi roda tersebut telah rosak dalam beberapa bulan lepas dan baru-baru ini diganti dengan sebuah lagi kerusi roda yang baru oleh Dato Mukhriz (selepas kehadiran Anuar Musa di Jerlun).

Apa yang dihadapi oleh Long Bedah ni amatlah malang kerana rumah beliau hanya bersebelahan dengan rumah Pengerusi JKKK. Wakil kampung yang dilantik oleh Umno dan Kerajaan

Rumah JKKK jiran Long Bedah

Malah baru-baru ini Ketua Penerangan UMNO, Anuar Musa berada di Kg Tanjung selama 2 hari (10 & 11 Mac) dan telah melawat rumah Pengerusi JKKK Kg Tanjung. Dalam masa yang sama Anuar Musa juga telah merasmikan Mesyuarat Agong Veteran Umno Jerlun di Dewan Kampung Tanjung.

Mesyuarat Agong Veteran Umno

Sumber berita rasmi dari web Umno

Perkara ini cukup menyedihkan apabila Long Bedah yang juga seorang veteran wanita Umno, tidak diendahkan malah langsung tak diberi bantuan. Sedangkan rumah Long Bedah hanya beberapa meter dihadapan dewan berkenaan.

Apakah jentera Umno atau JKKK hanya memberi bantuan kepada mereka yang berpilih sahaja? Jika orang Umno sendiri tersisih bagaimana pula dengan kita yang bukan ahli?

Disebabkan perkara tersebut, Team Sukarelawan PPBM Jerlun hadir ke rumah Long Bedah untuk memberi bantuan makanan asas dan kerusi roda.


Walaupun, Long Bedah seorang ahli Umno, namun kasih sesama insan lebih penting dari jaringan politik yang memisahkan persahabatan sesama ummah.

Atas sebab demikian, Long Bedah menyampaikan ucapan salam kepada Dato Seri Mukhriz dan berterima kasih banyak atas sumbangan dan bantuan dari Dato Mukhriz selama 8 tahun ini.

Alhamdulillah didoakan semoga Long Bedah diberi kesihatan yang baik dan dirahmati Allah SWT. Kita doakan juga supaya Team Sukarelawan PPBM Jerlun terus diberi kekuatan membantu rakyat setempat.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Nasib Seorang Veteran Umno dibela oleh Team Sukarelawan PPBM Jerlun Rating: 5 Reviewed By: McTheory
Scroll to Top