Latest News

Saturday 18 April 2015

Kedah Benam Negeri Sembilan, Lonjak Tangga Ke 3 Liga

gambar media KFA

Oleh : Aril Farhan 

Skuad Helang Merah malam tadi telah menewaskan Negeri Sembilan Matrix dengan jaringan 2 gol berbalas 1 di laman sendiri di Alor Setar dalam saingan Liga Premier 2015. Dengan kemenangan ini skuad Kedah telah melonjakan diri di tangga ke 3 liga.

Kedah memulakan aksi garang dengan menguasai perlawanan dan gol pertama dijaringan oleh pemain Import, Chidi Edeh pada minit ke 12 perlawanan hasil larian solo mengelecek 2 pemain pertahanan Negeri Sembilan.

Kedah melakukan beberapa pertukaran dan pemain import baru Kedah, Liridon berjaya mengawal kawasan tengah dengan membuat hantaran-hantaran pendek yang baik.

Semangat tidak putus asa Negeri Sembilan berjaya melenyapkan sementara suara gemuruh penyokong Kedah yang dianggarkan melebihi 11 ribu orang hadir malam tadi, Negeri Sembila berjaya mendapatkan gol hasil daripada awang import mereka Jean Mark pada minit ke 75 dengan kedudukan terikat 1-1.

Kedah terus meningkatkan serangan pada 10 minit terakhir dan menguasai perlawanan, pemain import baru Kedah, Liridon berjaya mencatatkan nama sebagai penjaring apabila menyumbat gol cantik pada minit ke 83 perlawanan dengan kedudukan 2 - 1 .

Perlawanan berkesudahan dengan Kedah berjaya menewaskan Negeri Sembilan dengan jaringan 2-1 . Keputusan perlawanan lain, Sabah 1-0 Pulau Pinang FA, T-Team FC 2-0 Uitm FC, PBD Kuantan 1-0 'KL SPA Putrajaya FC, Kuala Lumpur 1-1 JDT II, PKNS FC 0-0 KL


  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Kedah Benam Negeri Sembilan, Lonjak Tangga Ke 3 Liga Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top