Latest News

Saturday 8 August 2015

Ketagih Ketum Masalah Besar Dalam Kalangan Pelajar Di Utara - Mahdzir Khalid



Masalah penyalahgunaan daun ketum dalam kalangan pelajar sekolah terutama di negeri sebelah utara semakin menular, kata Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid.

Beliau berkata masalah tersebut turut mengakibatkan kejadian keciciran dan ponteng sekolah.

"Kita kena buat pemantauan dan saya nak kena tengok jumlahnya. Berapa ramai pelajar yang tidak datang sekolah dan di daerah mana. Saya sedar ia merupakan masalah yang agak besar di negeri di sebelah utara terutama Kedah dan Perlis," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat pergerakan Puteri Umno bahagian Kubang Pasu di sini Jumaat.

Dalam pada itu, beliau berkata Kementerian Pendidikan mahu memperkasa semangat muhibah dan perpaduan dalam kalangan pelajar sekolah sejak tahap awal melalui program integrasi antara sekolah jenis kebangsaan.

Ini akan dilakukan melalui kewujudan program integrasi yang menekankan nilai kebersamaan seperti dalam sukan, kem kepimpinan dan aktiviti kebudayaan, katanya.

-- BERNAMA
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Ketagih Ketum Masalah Besar Dalam Kalangan Pelajar Di Utara - Mahdzir Khalid Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top