Latest News

Monday 28 December 2015

SANDRO MENDONCA PAKAR SEPAKAN PERCUMA KEDAH


Dengan 17 gol dalam rekod peribadi beliau bersama skuad hijaukuning musim ini, ramai yang agak skeptikal di awal kemunculan beliau sekitar April dan Mei bersama skuad hijaukuning. Mendahului carta penjaring gol skuad hijaukuning adalah Chidi Edeh dengan rekod 18 gol.

Namun Sandro berjaya menepis tanggapan negatif dengan mula menjaringkan gol pada aksi sekitar Jun dan Julai. Aksi cemerlang dalam kempen TM Piala Malaysia turut melonjak nama beliau. 'Trademark' beliau kini di arena Liga Malaysia adalah antara pemain yang pakar mengambil sepakan percuma dan nilai jaringan gol adalah 70% dari gol beliau adalah hasil dari sepakan percuma.

2 kali berjaya menjaringkan hattrik sepanjang kempen musim 2015, gol tercantik Sandro melalui satu sepakan gunting di perlawanan terakhir Liga Premier ketika Kedah menewaskan KL DRB-Hicom FC 5-1 seterusnya dinobatkan Juara Liga Premier 2015.

Kekal sebagai pemain import skuad hijaukuning musim 2016, kelibat beliau antara tumpuan dalam kancah Liga Super 2016 nanti.

Sandro Mendonca, antara permata samba yang berjaya mengangkat martabat bolasepak hijaukuning.

Sumber : Media KFA 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: SANDRO MENDONCA PAKAR SEPAKAN PERCUMA KEDAH Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top