Latest News

Sunday 1 January 2017

Lebih 200 Ahli Umno Sertai PPBM


Lebih 200 anggota Umno hari ini menyerahkan borang keahlian untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Kebanyakan mereka yang merupakan anggota cawangan Umno Sri Muda menyerahkan sebanyak 212 borang keahlian.

Anggota Majlis Tertinggi BERSATU Abu Bakar Yahya yang menerima borang keahlian tersebut berharap akan dapat mencapai matlamat parti itu mensasarkan satu juta ahli.

"Jangan fikir tentang mendapatkan jawatan dalam parti atau tidak, sebaliknya, marilah kita bersama-sama mencapai matlamat parti," katanya dalam sidang media yang diadakan di Taman Sri Muda, hari ini.

Sementara itu, bekas timbalan ketua pemuda Umno Cawangan Sri Muda Zul Iskandar Jamaluddin berkata beliau mengambil keputusan untuk meninggalkan Umno kerana rasuah yang dikatakan berlaku dalam kalangan pemimpin Umno bahagian.

Zul Iskandar, yang telah menjadi anggota Umno selama 12 tahun, berkata kesilapan pemimpin telah menyebabkan peningkatan kos sara hidup.

"Kami, anak muda, berasa beban, terutama mereka yang telah berkahwin. Ini adalah sebab mengapa kami mengambil keputusan untuk menyertai BERSATU,"katanya.

Beliau juga berikrar akan menarik lebih ramai anggota Umno, terutama golongan belia menyertai BERSATU.

Abu Bakar dalam ucapannya pada majlis itu, berkata sebagai Melayu dan Islam, beliau sepatutnya berbangga kerana mempunyai seorang perdana menteri yang juga Melayu dan Islam.

"Tapi saya malu mempunyai PM yang dikecam dihina sehingga tak membela diri beliau melalui sistem kehakiman yang ada," katanya.

Selain pemimpin akar umbi Bersatu, majlis hari ini turut menyaksikan pemimpin dari masing-masing Parti Amanah Negara (AMANAH) dan PKR cawangan Taman Sri Muda.

Ini bukan kali pertama Umno menghadapi "pembelotan" dalam parti itu.

Sebelum ini sekumpulan 110 anggota akar umbi Umno Selangor mengumumkan mereka menyertai BERSATU pada September lalu.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Lebih 200 Ahli Umno Sertai PPBM Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top