Latest News

Thursday 19 March 2015

LIMA'15 Kejayaan Gabungan 11 Kementerian


Penganjuran Pameran Maritim dan Aeroangkasa Antarabangsa Langkawi 2015 (LIMA'15) dianggap sebagai kejayaan hasil dari 11 kementerian yang bersama-sama melaksanakan program ini.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, penganjuran LIMA kali ini tidak akan menonjolkan ketenteraan semata-mata dan ianya lebih daripada itu.

"Antara kementerian yang terlibat adalah Kementerian Pengangkutan, Kementerian Pelancongan, Kementerian Belia dan Sukan. Ini adalah kementerian utama yang menjayakan program kali ini," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Ujarnya lagi, semenjak LIMA'15 dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam, segalanya berjalan dengan lancar dan Malaysia berbangga dapat menganjurkan program seperti ini.

Tambah beliau, sokongan dari negara serantau juga amat menggalakkan terutama dari Negara-Negara Asia Tenggara (ASEAN) pada LIMA kali ini.

"Penglibatan pemimpin pertahanan ASEAN di tempat yang sama menjadikan LIMA kali ini istimewa," ujarnya.

Kata Hishammuddin, LIMA juga menjadikannya sebagai platform khas kepada pasukan keselamatan serantau untuk memberi penekanan kepada ancaman pengganas sepertimana yang telah dibincangkan dalam perjumpaan meja bulat baru-baru ini.

"Ianya membincangkan mengenai ancaman IS (Negara-negara Islam), kawasan-kawasan panas di rantau ini, keselamatan maritim, dan beberapa lagi perkara spesifik termasuk juga mengenai industri penerbangan," kata beliau.

Sumber : Rakyat News 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: LIMA'15 Kejayaan Gabungan 11 Kementerian Rating: 5 Reviewed By: Anak Melayu
Scroll to Top